Za zdravlje zubića potrebno ih je redovno četkati kako bi se otklonili ostaci hrane, a nije na odmet pripaziti i što konzumiramo.

Share
21.07.2017

Većina nas nije toliko svjesna da ono što jedemo tijekom dana utječe na zdravlje i ljepotu naših zubi, stoga savjeta o higijeni zubi nikad dosta. Važno je usvojiti što više jednostavnih pravila koji će nam pomoći da nam zubi budu zdravi, a naš osmijeh blistav i sjajan.

Namirnice koje jačaju zdravlje zubi

Kako smo već mnogu puta spomenuli, kalcij je bitan za naše zubiće, a mlijeko i jogurt su bogati kalcijem te imaju malo šećera i kiselosti koji su najgori neprijatelji za naša usta. Meso poput piletine i govedine pa čak i sirevi sadrže puno minerala koji uz kalcij i vitamin D jačaju naše zube i njihovu caklinu.

Bundeva, slatki krumpir i brokula sadrže vitamin A, koji je važan za očuvanje zubne cakline i njezinu čvrstoću. Iako nakon njega ponekad imamo neugodan zadah, luk je dobar čistač protiv zločestih bakterija u našim ustima, stoga ga ne treba preskakati u prehrani. Najbolje ga je jesti svježeg kako bi iskoristili njegove prednosti u borbi protiv karijesa.

Konzumiranjem voća bogatog vitaminom C kao što je kivi, jabuka, šumsko voće i jagoda, štitimo naše zubno meso od bolesti koje mu mogu naštetiti.

Posljednje, ali ne i najmanje važno, voda nam dolazi u pomoć kada trebamo isprati ostatke hrane koji se zavuku između naših zubića i tijekom dana nam pomaže u održavanju svježeg daha. Kada pijemo vodu, ispiremo nakupljene bakterije, a uz nju zeleni čaj dezinficira naše zubno meso i bori se protiv karijesa.

Koju hranu izbjegavati kako bismo očuvali zdrave zubiće?

Slatkišima je teško odoljeti, međutim ove namirnice, pogotovo slatkiši koji se lijepe za zube nisu hrana koja pomaže da naši zubići budu zdravi. Također, i hrana bogata ugljikohidratima kao što su kruh, tjestenina i čips jako se lijepi za zubiće. Čak i kod namirnica poput meda, grožđica i suhih smokava, šećer iz njih dugo se zadržava na zubima te slina dugo ne može isprati taj šećer sa zubi. Ako ostatke hrane nakon obroka brzo ne očistiš četkicom, to može pomoći karijesu da se pojavi na zubima.

U trenucima kad četkanje zubi nije moguće, konzumacija guma za žvakanje bez šećera u trajanju od 20 minuta nakon jela dokazano štiti zube te je idealan način za održavanje zubi čistima i zdravima nakon jela i pića.